Töltsd le az appot! Vissza a főoldalra
TrunkShare G.Y.I.K.
Általános:
1. Miben tud segíteni a TrunkShare a közösségnek?

A TrunkShare egy közösségi csomagküldő és csomagtér megosztó applikáció. Adhatsz fel csomagot, vagy akár te is elviheted.

2. Miért válassz minket?

Azért, mert mi nem futárcég vagyunk, hanem összehozzuk azt aki küldene, azzal aki elviszi. Csökkentjük ezáltal a károsanyag kibocsátást, és kedvezőbbé tesszük a csomagküldést Feladónak, a Futár pedig csökkentheti az útiköltségét.

3. Hol találom meg a csomaggal kapcsolatos költségeket?

Használd a Költség kalkulátor menüpontot az applikációban, ami pontosan kiszámolja neked a csomagod költségét.

4. Hogyan tudok regisztrálni?

A Regisztrációhoz töltsd le a TrunkShare applikációt az Apple store-ból vagy a Google Play store-ból, és add meg a szükséges adatokat. A sikeres regisztrációról email-ben értesítünk.

5. Miért kell hitelesíteni a profilomat?

Csak hitelesített fiókkal van lehetőséged igénybe venni a TrunkShare applikáció által nyújtott lehetőségeket. Ehhez szükséges feltölteni képet a személyi igazolványról, és egy valós idejű szelfit is, amit a központunkban jóváhagyja egy adminisztrátor.
A feladó feltölthet képet a csomag tartalmáról is, amit láthat a futár. Ezzel is tudja igazolni, hogy a csomag tartalma nem ütközik törvénybe.
Az ÁSZF tartalmazza és a felhasználók kötelezően elfogadják a TrunkShare applikáció használatának feltételeit, miszerint a feladó felelősséget vállal a csomag legális tartalmáért, a futár pedig a csomag rendeltetésszerű szállításáért. Továbbá, szükség esetén a TrunkShare 100% transzparenciával működik együtt a hatóságokkal.

Feladó:
1. Hogyan adhatok fel csomagot?

- Kattints az applikációban csomagfeladás gombra és add meg a csomagod feladáshoz szükséges adatokat. Ezután csak annyi dolgod van, hogy megvárod, amíg egy futár jelentkezik, majd kifizeted a csomagfeladás árát.

- A csomagoddal akár rögtön jelentkezhetsz egy futár által feltöltött útvonalra, ezzel felgyorsítva a folyamatot. A lehetséges útvonalakat a főoldalon találod.

2. Hogyan tudom elfogadni a csomagomra jelentkezett futárt?

Amikor jelentkezik egy futár a csomagodra, akkor értesítést kapsz emailben. Az elfogadáshoz lépj be az applikációba és kattints a Csomagok menüpontra. Válaszd ki azt a csomagot, amire a futár jelentkezett. Itt látod a jelentkező futár nevét és értékelését. A neve mellett lévő szürke nyílra bökve tudod elfogadni őt és kifizetni a csomagot.

3. Hogyan fizethetem ki a csomagomat?

Csak akkor kell fizetned, amikor sikerült megtalálnod a számodra megfelelő Futárt, aki elviszi a csomagod. Futár jelentkezése esetén automatikusan megjelenik a Barion ablak, ezzel is kényelmesebbé téve a fizetést. Amikor Te jelentkeztél a csomagoddal egy Futár útvonalára és megegyeztetek, akkor a Csomagok menüpontban az adott csomag részleteire kattintva tudsz fizetni.

4. Honnan tudom hogy hol van csomagom?

A csomagod aktuális helyét a csomagkövetésnek köszönhetően folyamatosan, egy élő térképen szemmel tarthatod.

5. Mennyi idő alatt szállítják ki a csomagomat belföldön?

A csomagod az általad megadott idősávban fog megérkezni a címzetthez. Ezt a csomag feladásakor tudod kiválasztani.

6. Mennyi idő alatt szállítják ki a küldeményem egy másik országba?

A külföldi küldemények átlagosan 3-5 nap alatt érnek célba.

7. Honnan tudom, hogy a pénzem nem veszik el?

A TrunkShare applikációban a Barion-on keresztül fizetsz, amely a Magyar Nemzeti Bank és nemzetközi szervezetek által felügyelt rendszer. Az egyik legbiztonságosabb online fizetési rendszer Magyarországon.

8. Mekkora lehet a maximális mérete és súlya a csomagnak?

A csomagfeladás során tudod kiválasztani a számodra megfelelő méretet, ami lehet egy cipősdoboz is, de akár a több száz kilót is elérhet. Természetesen a futár járművétől is függ, hogy mekkora terjedelmű csomagot tud elszállítani.

9. Mi történik, ha nem tartózkodik otthon a címzett a kiszállítás időpontjában?

A futár felveszi a címzettel a kapcsolatot és egyezteti a további teendőket. Amennyiben a címzett előre jelzi, a futár megpróbálja átadni a csomagot egy arra felhatalmazott személynek.

10. A TrunkShare átadja a szomszédnak is a csomagot?

Amennyiben rendelkezik az átvételhez szükséges QR kóddal, a szomszéd is átveheti a csomagot. Mindenképpen tájékoztasd a Futárt előzetesen!

11. Hogyan fogadhatom el a futár jelentkezését?

Ha futár jelentkezik a csomagodra, azt megerősíteni vagy elutasítani tudod a Csomagok menüpontban. Az adott csomagra kattintva tudod megtenni a futár értékelésének elolvasása után.

12. Hogyan törölhetem a csomagomat?

Válaszd ki a Csomagjaim menüpontot, majd a kiválasztott csomag adatlapjára lépve kattints a Csomag Lemondása gombra.

13. Úton van a csomag és lemondás történik, mit tegyek?

Amennyiben a csomag már úton van és bármelyik fél részéről lemondás történik, akkor nagyon fontos, hogy mindenképpen egyeztessetek telefonon vagy üzenetben, hogy a csomag rövid időn belül vissza tudjon kerülni a feladóhoz.

14. A csomagom nem érkezett meg, mit tegyek?

Amennyiben nem érkezett meg a csomagod, azt az applikációban tudod jelezni a futár elérhetőségeinek az egyikén. Segítségre van szükséged? Írj a [email protected] -ra vagy hívd a +36 20 320 8676-os számot.

Futár:
1. Kell-e számlát adnom Futárként?

Tekintettel arra, hogy a meglévő erőforrások felhasználása mellett ez egy megosztáson alapuló tevékenység - számlaadási kötelezettség csak gazdasági tevékenység végzése esetén keletkezik -, így a vonatkozó szabályok értelmében nem kell, amíg eseti jelleggel szállítasz csomagokat és nem keletkezik plusz jövedelmed. Főállású Trunker szeretnél lenni? Ebben az esetben adószámos magánszemélynek, vagy egyéni vállalkozónak kell lenned(KATA), mely adókötelezettséggel jár.

4. Milyen áruk nem szállíthatók?

- szúró-, vágó-, és lőfegyver

- lőszer, robbanószer

- radioaktív, gyúlékony, mérgező, maró, tűz. és robbanásveszélyes anyagok, illetve azt tartalmazó tárgyak

- élő növények és állatok és maradványok

- földi maradványok

- romlandó, fertőző, undort keltő áruk

- hűtést, fűtést igénylő áruk

- kegyeleti érzéseket sértő tárgyak, halotti hamvak

- narkotikumok, egyéb hallucinogén és a büntető törvénykönyvben meghatározott anyagok

- nem megfelelően csomagolt tárgyak

- postafiókra címzett Küldemény

- az ADR (Rendelet a veszélyes áruk közúton történő szállításáról) értelmében veszélyes áruk.

5. Hogyan lehetek biztos abban, hogy nem illegális dolgot szállítok?

- Csak hitelesített fiókkal van lehetőséged igénybe venni a TrunkShare applikáció által nyújtott lehetőségeket. Ehhez szükséges feltölteni képet a személyi igazolványról, lakcímkártyáról és egy valós idejű szelfit is, amit a központunkban jóváhagyja egy adminisztrátor.

- A feladónak kötelező képet feltöltenie a csomag tartalmáról is, amit láthat a futár. Ezzel is tudja igazolni, hogy a csomag tartalma nem ütközik törvénybe.

- Az ÁSZF tartalmazza és a felhasználók kötelezően elfogadják a TrunkShare applikáció használatának feltételeit, miszerint a feladó felelősséget vállal a csomag legális tartalmáért, a futár pedig a csomag rendeltetésszerű szállításáért. Továbbá, szükség esetén a TrunkShare 100% transzparenciával működik együtt a hatóságokkal.

6. Hogyan jelentkezhetek csomagra?

A főoldalon látod azokat csomagokat, amelyekre azonnal tudsz jelentkezni. Kattints rá a csomagra és a kiválasztásával jelezd a feladónak hogy elvinnéd! A nagyító ikonra kattintva, akár szűkítheted is a lehetőségeket, hogy csak a számodra megfelelő csomagokat lásd.

7. Mi történik, ha elfogadták a jelentkezésem egy csomagra?

Ha a jelentkezésed elfogadásra került, akkor csak annyi a dolgod, hogy egyeztess a feladóval a csomag átvételének részleteiről.

8. Hogy törölhetem az útvonalam?

Az Útvonalaim menüpontban válaszd ki a törölni kívánt útvonalat és kattints az Útvonal törlése gombra.

9. Elfogadtam egy csomagot és szeretném lemondani, mit tegyek?

Az elfogadott csomagot a Szállításaim menüpontban az adott csomagra kattintva tudod lemondani. Abban az esetben ha már felvetted a csomagot és mégis le kell mondanod, akkor a Te felelősséged és kötelezettséged azt visszajuttatni a feladónak.

10. A feladó lemondta a csomagot amit már felvettem, mit tegyek?

Ez esetben vedd fel a kapcsolatot a feladóval, majd egyeztessetek a csomag visszaszállításával kapcsolatban.

11. Nem találok választ a kérdésemre. Hol kaphatok további információt?

További információért vedd fel a kapcsolatot velünk az alábbi elérhetőségeink egyikén:
E-mail: [email protected]
Telefonszám: +36 20 320 8676